EglenceMax Paylaşım Forumu
EgleneMax Foruma Hoş Geldiniz.



  • Forumumuzun Gelişebilmesi için Lütfen Üye Olunuz ve Paylaşımlarda Bulununuz.


  • Forumumuzu Arkdaşlarınıza Öneriniz.


  • Konu Paylaşımlarında Bulunursanız Yetkili Bile Olabilirsiniz.


  • Sitemizde Grafik Desteği Bulunmaktadır.
[center]>>>LÜTFEN FORUM ÜYE OLUNUZ<<<
>>FORUMU ARKDADAŞLARINIZA ÖNERİNİZ<<<

[/center]
EglenceMax Paylaşım Forumu
EgleneMax Foruma Hoş Geldiniz.



  • Forumumuzun Gelişebilmesi için Lütfen Üye Olunuz ve Paylaşımlarda Bulununuz.


  • Forumumuzu Arkdaşlarınıza Öneriniz.


  • Konu Paylaşımlarında Bulunursanız Yetkili Bile Olabilirsiniz.


  • Sitemizde Grafik Desteği Bulunmaktadır.
[center]>>>LÜTFEN FORUM ÜYE OLUNUZ<<<
>>FORUMU ARKDADAŞLARINIZA ÖNERİNİZ<<<

[/center]
EglenceMax Paylaşım Forumu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

EglenceMax Paylaşım Forumu


 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  Oyun Salonu  
Forum Kurallarını Okumak İçin TIKLAYIN   Yönetim Kadrosunu Görmek İçin TIKLAYIN   Sende Yönetime Katılmak İstiyorsan   TIKLA   Kırık Link Bildirimi İçin TIKLAYIN    Hide Eklentisi İçin TIKLAYIN    Ayın Üyesini Görmek İçin TIKLAYIN   Yetkimi Ne İçin Aldınız ? Tıklada Gör !



 

 PS Kullanım Klavuzu

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Forum Yöneticisi
Forum Yöneticisi
Admin



Cüzdan
Altın Altın: SınırsıZ
Para Para: SınırsıZ

PS Kullanım Klavuzu Empty
MesajKonu: PS Kullanım Klavuzu   PS Kullanım Klavuzu I_icon_minitimeSalı Şub. 09, 2010 1:28 pm

SEÇİM ARACI ve ÖZELLİKLERİ

Marquee Tool’un (seçim aracı) kısa yok tuşu M.Bu işlevi büyük
aracımız,Dijital grafik işleme
programlarıyla birlikte doğmuştur.Gerçek hayatta,tablo yaparken,desen
çizerken bu gibi araca hiçbir şekilde ihtiyaç duymamaktayız.İşlevi çok
basit.belirli bir bölgeyi işaretlemenizi ve işaretli olduğu sürece hangi
işlemi yaparsınız yapın bu sadece bu bölgeye etki etmesini
sağlamaktadır.Resim sanatıyla uğraşanlar özel püskürtme yöntemi ile
çalışmayı duymuşlardır.Bu çalışmada bazı bölgeler kağıt ile kapatılır ve
sadece açım olan bölgelere püsküren boyanın eskimesini sağlanır veya
yağlı boya tablolarda çalışırken paftamızın 4 kenarının en dışına
sökülebilecek şekilde 2-3 cm’lik çerçeve yapıştırılır.Tablo üzerine son
fırçe darbesi konulduktan ve eser dinlendirildikten sonra bu
yapıştırılan kağıt sökülür ve altında boyanmayan alan temiz bir şekilde
görülür.Be kenarlara da paspartü denir. Gördüğünüz gibi geröek hayatta
bir veya iki işlemde böyle bir araca ihtiyaç duymaktayız.Lakin bu araç Photoshop’un en can alıcı özelliklerinden
biridir.Kısa bir giriştem sonra aracımızı açıklayalım.

1.Rectangular Marquee Tool: Dikdörtgensel seçim aracı

2.Elliptical Marquee Tool:Eliptik seçim aracı

3.Single Row Marquee Tool:Tek piksellik satır seçim aracı.

4.Single Column Marquee Tool:Tek piksellik sütun seçim aracı

5.Crop Tool:Kes çıkar aracı

Rectangular Marquee Tool:Aracımızı seçtikten sonra resmimizin
üzerine geliyoruz ve faremzin sol tuşuna basılı tutuyoruz,bu andan
itibaren faremizin yerini değiştirerek(sol fare tuşumuz hala basılı)
seçim alanımızın diğer sınır köşesini belirliyoruz.Faremizin sol tuşunu
bıraktığımızda bir kutu çizdiğimizi ve bu kutunun kenarlarının seçim
alanı olduğunu belirtici hareketli aktif bir çerçeve oldupunu
görüyoruz.Tüm Photoshop seçim
elemanlarında olduğı gibi bu kapalı şeklimizin iç bölgesi işaretlenmniş
ve işlemlerimizin etki edeceği alandır.Dış bölgesine ise hiçbir şekilde
bir işlem uygulamamız mümkün değildir.

Elliptical Marquee Tool:Çalışma mantığı aynı “Rectangular Marquee
Tool” gibidir.Ancak yarattığı seçim alanı elipsel bir alan olur.

Single Row Marquee Tool:Çalışma mantığı ilk iki seçim biçiminden
farklı olarak bu araç farenizin sol tuşuna tek tıklama ve bırakma
yöntemi ile çalışır.Tuşa basıp sürüklemeniz sadece seçim alanının
yerinin ince ayarını yapmanızı sağlayacaktır şeklinde düşünmek yanlış
olmayacaktır.Tıklıyorsunuz ve tuşu bıraktığınızda dokunduğunuz tek
pikselin bulunduğu satır komple boydan boya seçecektir.Bu özellik bize
web grafikleri veya hassas çizimler yapmamız gerektiği zamanlarda tek
satır seçmemizi sağlayacaktır.Bu yardımcı Photoshop’a
özgü bir elemandır.

Single Column Marguee Tool:
Çalışma mantığı “Single Row MargueeTool”
ile aynıdır.Tek tıklama sistemiyle çalışır ancak bu sefer satır yerine
tek piksellik bir sütunu komple seçer.Bu yardımcı Photoshop2a özgü bir
elemandır.

Crop Tool:”Rectangular Marguee Tool “ mantığı ile bir
dikdörtgensel bölge çizilir.Çizimin hemen ardından seçili alanın
köşelerinde ve kenarlarında birer tane kutucuk oluşması dikkatinizi
çekecektir.Köşelerdeki kutular ile seçim alanının yatayla yaptığı açı
saat yönünde veya saat yönünün tersine değiştirilebilir.Kenarlardaki
kutucuklarla ise kutunun boyutu değiştirilebilir.Minik kutunun üzerine
geldiğinizde fare imlecinin değiştiğini farkedeceksiniz.Tıkla ve imlecin
yerini değiştir yöntemi ile değişiklik yapıldğını farkedeceksiniz.Ancak
bu araçta daha önceden karşılaşmadığımız bir eleman çıktı
karşımıza.Çizdiğiniz dikdörtgensel bölgenin merkezine dikkatlice
baktığınızda bir simge görürsünüz.Bu merkez nokta Photoshop’ta bir çok araçta
belirecektir.Amacı bölgenin merkezini size belirtmektir.Bu noktanın
üzerine gelip tıkladığınızda ve onu başka bir yere taşınığınızda
çizdiğiniz cismin ağırlık merkezini taşımış olrsunuz ve yapacağınız açı
değişiklikleri merkez bu nokta olmak üzere cisimlere etki edecekti

SEÇİM ARAÇLARI NEREDE İŞİME YARAR

Web sitenizde basit bir tuş oluşturmaktan tutun siyah-beyaz fotoğrafları
renklendirmeye ,yeni şekiller tasarlamaya kadar pek çok alanda işimize
yarayacaktır.

Seçim aracımızla dikdörtgen seçim yaptık.peki ya kare veya daire eni
boyuna eşit şekillerde seçimler nasıl yapabilirsiniz?İşte bu noktada
seçim aracımıza “Marquee Tool”a ait option penceresini incelememiz
gerekiyor.”Window” menüsünden “show options” seçeneğini seçerek ayarlar
penceresini görüntüleyebilirsiniz.Standart bir Photoshop 5 veya 5.5’de ayarlar penceresi
“Navigator” penceresinin arkasındadır.”Navigator” penceresi çiziminize
yaklaşmak”Zoom in”, uzaklaşmak “Zoom out” veya çizim üzerinde gezinmek
“Pan” amacıyla kullanılan birimdir.Araç çubuğumuzdan Dikdörtgensel Seçim
aracımızı “Rectangular Marquee Tool” seçiyoruz ve karşımıza gelen
ayarlar “Option” penceresini incelemeye başlıyoruz.

Feather:Sözlük anlamı “kuş tüyü”’dür.Hangi nedenden dolayı bu
araca kuş tüyü denmesinin nedenine gelince;saçlarımıza bakın veya bir
kuş tüyüne...Tüy köklerinin veya saç köklerinin gövdeye bağlandığı
bölgede yoğunluk çok fazladır ancak uçlara gidildikçe seyrekleşir.İşte
bu yoğunluk farklılığını andırdığı için bu araca “Feather”
denmiştir.Girdiğimiz değer en fazla yoğun nokta ile en az yoğun nokta
arasındaki piksel sayısıdır.

Style:Seçim aracımızın seçim mekanizmasını değiştiren
özelliktir.Üç farklı çeşidi vardır.

1-Normal:Sıradan seçim tarzı.Şu ana kadar hep bu yöntemi
kullandık

2-Constrained Aspect Ratio:Bu seçenekte sizden iki değer girmeniz
istenir.Birinci değer genişlik(width). İkinci değer ise
yüksekliktir(height).Ancak bu bir ölçü birimi değil orandır.Örneğin
100x100 şeklindeki bir kutunun oranı 100/100’den (width/height) 1’dir
veya 800x600’lük bir grafiğin oranı 800/600’den 1.333333333333333
şeklindedir.Yapacağınız seçimin yüksekliğinin genişliğine oranını
buradan belirleyebilirsiniz.

3-Fixed Size:
Bu seçenekte de sizden iki değer girmeniz istenir.Ancak
bu değerler bu defa oran değil boyuttur.Örneğin 100x100 boyutlarında
bir kutu çizmek istiyorsanız eğer bu değerler width=100, height=100
şeklinde girmeniz gerekmektedir.Değerleri arzu ettiğiniz gibi
ayarladıktan sonra çizim ekranınıza farenizin sol tuşu ile tek tık
yapmanız yeterlidir.Tıkladığınız piksel seçim kutunuzun sol üst köşesi
olacak şekilde yerleştirilecektir.Ancak siz 100x100’lük seçme kutunuzu
çizim bölgenizin sağ sınırına 80 piksel ve alt sınırına örneğin 90
piksel kala olacak şekilde tıkladıysanız Photoshop
imlecinizin nerde olduğuna bakmaksızın seçim bitiştirilecektir.Lütfen
uygulama yapın ve 5 uzun cümlenin aslında ne kadar basit bir olayı
anlattığına şahit olun.

ELİPTİK SEÇİM ARACI ve ÖZELLİKLERİ

Dikdörtgensel seçim aracından farklı olarak Anti-aliasing isimli bir
özelliğe rastlıyoruz.Bu özellik nedir inceleyelim.

Anti-Aliasing Kavramı:Bilgisayar tarihinde 16 renkten 256 renge
geçiş ile doğmuş bir özelliktir.Tek piksellik çizgiler bir açı
kazandığında veya bir eğride oluşan rahatsız edici çıkıntıların çizgi
renginden daha açık bir renk ile yumuşatılması ve boşlukların zemin
rengindendaha koyu bir renkle doldurulmasıdır.Anack bu işlem mm bazında
yapıldığı için, çok yakınlaştırılmadıkça (zoom in)farkedilmez .

PEKİ AMA NE İŞİME YARAYACAK

Yıllar önce 16 renkli grafik
kartlarımız ile çizim yaparken koyduğumuz her piksel
önemliydi.Anti-aliasing diye bir özellik yoktu.Özellikle 2 renkli
modlarda çalışma yapanlar bilirler.Gerçektende çok hoş grafiklere
rastlayabiliyorduk maksimum 2 renk kullanılmasına rağmen Uzun yıllar
geçti ve kullanılabilir renk sayımız arttı.

Ancak tasarımcılar bu zamanları unutmayarak nostalji amacıyla şu an tüm
dünyada “piksel design” diye adlandırılan piksel tasarım sistemini
tekrar yaygınlaştırdılar.Bu tasarım şu an yazımız konusu olmaması
nedeniyle açıklanmayacaktır.Size vereceğim birkaç linki inceleyerek
piksel tasarım örneklerini görebilirsiniz.

http://www.k10k.net , http://www.turkcell.com.tr
, http://www.dexign.net
.Bu nostalji modasının dışında birde cep telefonlarının ekranlarındaki
logolar ile gündeme geldi.Bu logolar 2 renkli olmaları ve piksel tasarım
tarzı ile olmaları nedeniyle anti-aliasing kullanılmaksızın
çizilmektedir.

EKSTRA SEÇİM ELEMANLARI

Shift Tuşu:Herhangi bir seçim aracı ile bir seçim yaptığınızı
varsayalımBu seçili alana yeni bir seçim alanı EKLEMEK için Shift Tuşu
ile ikinci seçim işlemini yapın

CTRL Tuşu:Herhengi bir bölge sçili iken CTRL tuşuna basılı
tuttuğumuzda fare imlecimizin değiştiğini farkedeceksiniz.Eğer bu halde
seçili alanın iç bölgesine tıklayıp sürüklerseniz o bölgeyi kesmiş ve
taşımış olursunuz,eğer seçili alanın dışında tıklayıp sürüklerseniz
cismi kesmeden tüm katmanı komple taşımış olursunuz.Kısaca özetlememiz
gerekirse CTRL tuşu TAŞIMA işlemlerinde kullanılmaktadır.

ALT Tuşu:Bu tuş SHIFT TUŞU ile ters işlevlere sahiptir.SHIFT
ekleme ALT ise çıkarma işlemi işlemi yapar.Örneğimizde bir dikdörtgenden
bir elips çıkartılmış ve içi boyanmıştır.Dikkat edilmesi gereken tek
husu bahsettiğimiz”ALT tuşu klavyenin sol tarafında
bulunandır.Kesinlikle ALT Gr ile karıştırılmamalıdır.

PSD FORMATINI KULLANARAK SEÇİLİ ALAN BİLGİSİNİ SAKLAYABİLİR
MİYİM?


Evet bu mümkün.Seçimi yaptıktan sonra “select” menüsünden “save
selection” seçeneğinizi seçin.Böylece PSD dosyanızın içine seçili alan
bilgisi de eklenecektir ve dökümanı bir sonraki yükleyişinizde “select”
menüzünden “load selection” seçeneği ile geri çağırmanız mümkün
olacaktır.

MENÜLER ve ARAÇLAR

1.Effects:Text Tool ile yarattığınız yazılara,şeffaf
katmanlardaki objelere ve renk değerine sahip seçim alanlarına
(selection) uygulanabilir.Genellikle yazılara gölge verme, neon ışığı
tarzı parlamalar ekleme gibi amaçlar için kullanılır.

2.Filters:Şeffaf katmanlardaki objelere , şeffaf olmayan
katmanlara. Seçim alanlarına uygulanır.Tek uygulanamadığı birim render
edilmemiş textler yani metinlerdir.En geniş efekt seçeneği bu türde
mevcuttur.Eserlerinizi sulu boyaya, pastel boya çalışmasına
dönüştürmekten tutun da, eski fotğraf görüntüsü haline getirmeye,
bulanıklığını değiştirmeye kadar birçok görsel geliştirme burada
mevcuttur.

3.Color Effects(Adjust):Render edilmemiş textler hariç her türlü
seçenekle birlikte çalışan ,sadece renklere etki eden bir araçtır.Bu
araç ile grafikleriniz siyah beyaza dönüştürülebilir, renk sayısı
azaltılabilir, parlaklık ve aydınlık ayarları yapılabilir.Bir nevi
kamera objektif ayarı gibi düşünürek akılda kalıcı hale getirmiş
olabiliriz sanıyorum.

4.Layer Effects:Katmanlara farklı geçirgenlik özellikleri vererek
oluşturulan görsel zenginlik aracıdır.Benim kişisel görüşüm, diğer
efekt tiplerinden daha yararlı ve yapaylıktan en uzak olan bu araç
olduğudur.

Effects: (Layer menüsünden ulaşılıt)Bu effectleri uygulamanız
için şeffaf bir katmanda geçirgenliği 0 ile 100 arasında 1 pixel bile
olsa boyanmış bir bölgeye ihtiyacımız var.Yani tamamiyle şeffaf bir
alana uygulayamıyoruz.Text Tool ile yarattığımız bir yazı veya sembole
bu aracı uygulayabilirsiniz.

Effect çeşitlerini biraz inceleyelim Bunlar ;Drop Shadow(gölge oyunu),
Inner Shadow(iç gölge), Outer Glow (dışa parlaklık), Inner Shadow (içe
parlaklık),Bevel and Emboss (şev ve kabartma), Color Fill (renge
boyamadır)

Drop Shadow:Layer menüsü altında Effects seçeneği altında
bulunmaktadır.İstediğiniz bir alanın gölgesini yaratarak grafiğinize
boyut kazandırmanızı sağlar.Bu araçla ilgili ayarları ve sonuşları
görelim

Opacity:Photoshop genelinde
“opacity” geçirgenlik şeffaflık anlamına gelmektedir.Başka bir deyişle
gölgemizin yoğunluğu...Standart değerimiz %75’dir.%100 değeri en koyu
gölgeyi oluşturur.

Angle :Türkçe karşılığı açıdır.Işık kaynağı ile cismimizin
arasındaki sanal doğrunun yatayla yaptığı a.ı olduğunu
söyleyebiliriz.Standart değer 120 derecedir.

Use Global Angle:Türkçe karşılığı genel açı değerini kullan
olduğunu söyleyebiliriz.Bu seçeneği seçtiğiniz takdirde grafiğinizdeki
tüm gölge açıları ile ortak açı değerini kullanmış değerini kullanmış
olursunuz.Bu seçenek seçili iken değiştirdiğiniz açı değerinin
grafikteki tüm gölgelerin (hangi katmanda olduğu önemsiz) açıları
değiştirecektir.

Distance:Türkçe karşılığı "uzaklıktır".Gülgenin düştüğü zemin ile
cisim arasındaki uzaklığı ayarlamak için kullanılır.Standart değeri
5’tir.

Blur:Türkçe karşılığı “bulanıklık”tır.Feather ile benzer mantığa
sahiptir.Standart değeri 5’tir.

Intensity:Türkçe karşılığı “şiddet”tirGölgemizin koyuluğu
belirlememizi sağlar.Standart değer 0’dır En şiddetli gölge 600 değeri
ile elde edilir.

İpucu1:Angle ve distance değerlerini sayısal olarak
girerek istediğin görüntüyü elde edemiyorsanız farenizin imlecini çizim
bölgenizdeki gölgenizin üzerine getirin ve sol tuşa basılı tutarak
hareket ettirin.Gölgenizin yerinin zahmetsizce değiştiğini göreceksiniz.

İpucu2:Efektimizin adının sağ tarafında “Apply” adlı bir
checkbox olduğunu göreceksiniz.Photoshop’da
bir cisme birden fazla efekt uygulayabilirsiniz.Uygulanan efektler için
”Apply” seçili olmalı.Seçili olmayan efektler uygulanmaz.

Inner Shadow:Layer menüsü efffects seçeneği altındadır. Drop
Shadow’un aksine bu efket cismimizin daha uzakta gömülü gibi görünmesini
sağlar. Lütfen sizde deneyerek ikisinin arasındaki farkı anlayın.

Outer Glow:Cismimizin etrafına neon ışıklarını andıracak bir
aydınlanma kazandırmak için kullanılır.Opacity,Blur ve Intensity
ayarları gölgeleme işlemleri ile aynıçalışır; bu nedenle tekrar
açıklamıyorum.Efekti aktif hale getirmek için “Apply” kutusunu
işaretlemeyi unutmayın.

Inner Glow:Neon tarzı aydınlanmayı cismin içine uygulanmasını
sağlar.Çalışma mantığı ve ayarları önceki efektlerimiz ile
yanıdır.Sadece en altta "Center” ve “Edge” olmak üzere iki ayar
görmekteyiz.”Center”, aydınlanmayı cismin ortasında dışarı doğru ,
“Edge” ise kenarlardan ortaya doğru uygulamayı sağlar.

Bevel and Emboss: Bu efekt aydınlatma ve karartmayı kullanarak
cismimizin kabarık ve kabarık ve zemine gömülü. Zeminden yukarı şişkin
görünmesi gibi çeşitli görüntüler üretiyor.Özellikleri öncekiler ile
aynı.Ancak birkaç ufak farklılım var bunları da ezberlemeniz
gerekmiyor.Her seferinde deneme yanılma ile elde etmek istediğiniz
görüntüleri yakalayabilirsiniz.”Highlight”bölümü cismin aydınlık
bölümünün özelliklerii “Shadow” bölümü de tahmin edeceğiniz gibi
karanlık bölümün özelliklerini belirlemenizi sağlamaktadır.”up” seçeneği
ile ışık kaynağımızı sol üste, “down” seçeneği ise sağ alta alır.

Color Fill:Bu efekti uyguladığınız cismin rengini değiştirmenizi
sağlar.Sistem şöyle çalışıyor.Uyguladığınız cismin aynısında bir cisim
daha yaratır.Bunu bir üstte olmak üzere yeni bir katmana alır.Verdiğiniz
şeffaflık ve katman efektini de birleştirerek tek katmana indirmiş
şekilde size sunar.Sonuç tek katmandır.

SEÇİM İŞLEMİ VE BİÇİMLENDİRMELER

Bu bölümün amacını anlatmak için biçimlendirmeden ne kastetdiğimizi
anlatalım.Bir cismin, boyutlarını değiştirme;yatayla yaptığı açıyı
değiştirme;eğme;bükme; şeklini değiştirme;perspektif kazandırma;çevirme
gibi işlemler...

Bu işlemleri şeffaf bir katmandaki bir cisme veya bir yazıya ve şeffaf
olmayan bir katmana uygulayabiliriz.Aracımız ”Edit” menüsünde “Free
Transform” veya “Transform” olarak geçiyor.Hemen “Transform”un alt
başlıklarını sıralayalım.

Transform/Scale:Seçili alanın ,Textin veya seçili bir bölge yoksa
tüm katmanın en, boy ölçülerini değiştirmeye yarar.Sağ ve sol
kenarlardaki küçük kutular ile yaptığımız boyut değişiklikleri enine;
üst ve alt kenarlardaki küçük kutular ile yapılan boyut değişikliği de
boyuna değişiklik yapılmasını sağlar.Köşelerden yapılan değşiklik ise
her iki doğrultuda cismin eb ve boyunu değiştirmenizi sağlar

Transform/Rotate:Seçili alanın.Textin veya seöili bir bölge yoksa
tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı değiştirmenizi sağlar.

Transform/Skew:Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa
tüm katmanın biçimini değiştirmenizi sağlar.Birbirinden bağımsız
köşelerden çekiştirerek uygulanır.Dikkat edilmesi gereken tek nokta, bu
araç diğer transfom araçlarından farklı olarak “render” edilmemiş
“textlere” uygulanamamaktadır.

Transform/Perspective:Seçili alana, Texte veya seçili bir bölge
yoksa tüm katmana perspektif kazandıran bir araçtır.Bu aracın
kullanılmasındansa “Distort” aracının kullanılması daha doğal görüntüler
elde etmenizi sağlar.

Transform/Rotate 180:Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge
yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 180 derce değiştirir.

Transform/Rotate 90CW:Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan
yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünde
değiştirir.(CW:Clockwise-saat yönünde)

Transform/Rotate 90CCW:Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan
yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünün tersine
değiştirir( CCW:counter clockwise.Saat yönüne ters yönde)

Transform/Flip Vertical:Seçili alanın,textin veya seçili bir alan
yoksa tüm katmanın x eksenine göre simetriğini almayı sağlar.Cismi baş
aşağı çevirdiğini söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

Transform/Flip Horizontal:Seçili alanın,textin veya seçili bir
alan yoksa tüm katmanın y eksenine göre simetriğini almamızı
sağlar.Cismin sağını soluna çevirdiğini de söyleyebiliriz.Eski cismi
siler yani kopyalama yapmaz.

Free Transform:Scale,Rotate Flip gibi işlemleri bu araç ile
yapabilirsiniz.Kolaylık ve hız kazandırmak için üretilmiş bir
komuttur.”Trasform” seçeneğinin altındaki “Numeric” seçeneğini ile
değerleri sayısal olarak ve daha hassa bir biçimde girmenizi
sağlar.Örneğin çok hassa bir çizim yaparken bir cismi 1 derece rotate
gerektiğini düşünelim.İşte o zaman önce “Numeric” seçeneğini seçerek
sayısal değer girebilir ve milimetrik değişiklikler yapabilirsiniz.

TYPE TOOL(YAZI ARACI) ve ÖZELLİKLERİ

Kullanım amacı grafiklerinize yazılar veya semboller eklemektir. “T”
kısa yol tuşu ile de ulaşabilirsiniz.

Font:Yazı tipimizi belirlediğimiz bölüm burasıdır.Kullandığınız
sistemdeki fontları bu bölümde görebilirsiniz. Photoshop’un ayrıca kendine ait bir font
dizisi bulunmamaktadır,sisteminizdeki yüklü fontları kullanır.Photoshop’un diğer programlara göre ek***
bir yönünü ilk defa burada görüyoruz.Çoklu dil (multi language) fontları
desteklememekte ve bu tür fontları “western” yani ingilizce halleriyle
kullanıyor olmasıdır. Diğer tüm diller için bir yama olmasına rağmen
Türkçe bulunmamaktadır.

İpucu:Türkçe karakter setli bir font bulamadık diyelim.Bu durumda
Ş,Ç,Ö gibi harfler üretmek için ”.” veya ”,” virgülleri harflerin
gerekli yerlerine taşıyarak oluşturabilirsiniz.Unutmayın nokta veya
virgüller farklı katmanda olmalı.

Stil:Yazınızın eğik,altı çizili,kalın olması gibi özelliklerini
buradan ayarlıyoruz.”Bold” kalına, “Italic” eğiğe, “underline” ise altı
çiziliye karşılık gelmektedir.

Underline: Faux Bold, Faux Italic yazınıza font stillerine ek
olarak ekstra eğiklik, ekstra alt çizgi veya ekstra kalınlık eklemeyi
sağlamaktadır.

Size:Boyut.Yazımızın boyutunun sayısal olarak gireceğimiz
bölümdür.İki birim çeşidi vardır; bunlar,point ve pixeldir.Genelde pixel
birimi kullanmanızı öneririm.

Tracking:Yazınızın harfleri arasındaki boşluğu belirlememizi
sağlar.”Fractional Widths” seçeneği aktif iken harfler arasındaki bu
aralıklar birbirine eşit değildir.Ancak seçili değilse tüm harfler
arasındaki boşluklar birbirine eşit olur.”Fractional Widths” özelliğini
yok sayarsak bu özellikte girdiğimiz değer tüm harflere aynı miktarda
etki eder.İmlecinizin bulunduğu noktanın sağındaki ve solundaki
harflerin arasıı genişletmek veya daraltmak istiyorsanız Kerning
seçeneği Auto durumda bulunmamalı ve bir değer girmelisiniz.Unutulmaması
gereken nokta “Kerning” sadec imlecin bulunduğu boşluğa etki eder tüm
harfler arasındaki boşluğa değil.

Baseline:Harfin bulunduğu yüksekliğin satır tabanına ne kadar
uzaklıkta olacağı verilir.Sıfırın altındaki değerler harfş satır altına
isıfır üstü değerler ise satır yukarısına ***ürür.Uygulanabilmesi için
harf veya harf kümesi seçilmelidir.

Anti-alias:Geçen sayfalarda anlattığımız keskin hatları yumuşatma
sistemidir.Yumuşak görüntülü yazılar yazmak için bu seçenek seçili
olmalı.Ancak piksel tasarım üzerinde veya renk sayısı çok düşük olması
gerekli bir grfaik üzerinde çalışıyorsanız bu özelliği kapatmanız
gerekir.Anti-aliasing seçenekleri etkisizden en etkiliye doğru “None”,
“Crisp”, “Strong” ve “Smooth”dur.

Preview:Oluşturduğunuz yazıyı grafiğinize yeni katman olarak
eklemeden önce çizim alanında öngörümünü yapmanızı sağlar.Eğer seçili
ise ayarlarda yapacağınız değişiklikler gerçek zamanlı olarak çizim
ekranınızda izlenebilmektedir

TYPE TOOL ve ÖZELLİKLERİ HAKKINDA KISA KISA

Type Tool penceresi içindeki ayarlardan bir kısmı yazının tümüünr bir
kısmı ise sadece imlecinle seçtiğiniz harflere etki etmektedir.Örneğin
“Color” özelliğinde yaptığınız değişiklik bir kısım harfleri seçmiş
olmanıza rağmen tüm yazıya etki edecektir.”Anti-alias” özelliğindeki bir
değişiklik de yine tüm yazımıza etki edecektir.

Bu iki özelliğimiz dışında kalanlar sadece seçtiğimiz harflere etki
etmektedir.Örneğin “size” ile sadece seçtiğiniz harflerin boyutunu
değiştirebilirsiniz. “baseline” ise sadece seçtiğiniz harflerin satır
alt çizgisine uzaklığını belirleyebilir veya “tracking” ile seçtiğiniz
harfler arasındaki uzaklığı değiştirebilirsiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://graphicmax.yetkin-forum.com
Admin
Forum Yöneticisi
Forum Yöneticisi
Admin



Cüzdan
Altın Altın: SınırsıZ
Para Para: SınırsıZ

PS Kullanım Klavuzu Empty
MesajKonu: Geri: PS Kullanım Klavuzu   PS Kullanım Klavuzu I_icon_minitimeSalı Şub. 09, 2010 1:28 pm

TYPE TOOL ve TRANSFORM

Geçen derslerde öğrendiğiniz “transform” çeşitleri ve “type tool”
özelliklerini kullanarak bir uygulama yapmanızı isteyeceğim.”type tool”
aracı ile birlikte “tracking,baseline,size” özelliklerini her harf için
farklı değerlere sahip olacak şekilde kullanmanızı ve oluşan yazımıza
tüm “transform” şekillerini (scale,rotate,skew.
distort,perspective)kullanmanızı isteyeceğim.Ancak bu işlemleri
uygularkenbir sorun ile karşılaşacaksınız.Hadi siz deneyin hemen
ardından dersimize devaö edelim ve sorunu çözelim.

“Transform” işlemleri esnasında karşılaşmanızı beklediğim sorun yazımıza
“distort” ve “perspective” araçlarının uygulanamamasıdır..Bu araçların
uygulanacağı cisim önceden de belirttiğimiz gibi vektör olmayan solid
yüzeylerdir.”Text Tool” ile ürettiğimiz. Yazımız sold değil
vektöreldir.Bu vektörel cismi solide çevirebilmek için “Layer”
menüsünden “Type” seçeneğinin altındaki “Render Layer” komutunu
kullanmanız yeterlidir.Artık “distort” ve “perspective” özelliklerinide
uygulayabilirsiniz.

RENKLER ve PHOTOSHOP

Photoshop birçok konuda olduğu
gibi renkler konusunda da rakiplerine fark atıyor.Hiç vakit kaybetmeden
bu eşsiz araçların kullanımlarına geçiyorum.Bilinçli ilerleyen bir photoshop kuıllanıcısı olmak için lütfen şu
araçların üzerinde vakit harcayınız.”Levels. Brightness/Contrast,
Hue/Saturation, Invert” .Bu araçlar en temelleri olup en çok
kullanılanlardır.

Levels:”Image” menüsünde ve “Adjust” seçeneğinde bulunur.RGB
modunda çalışırkeni 4 channel (kanal) seçeneği ile dökümanımızdaki renk
aralıklarını ve minimum,maksimum değerlerini ayarlamamızı sağlar.R (red)
modunda iken kırmızı, G(green) modunda iken yeşil, B (blue) modunda
iken mavi renk aralığını belirlemeye olanak tanır.Genellikle taradığınız
fotoğraflarınızın veya Webcam’lar ile aldığınız görüntülerin orijinal
renklerine döndürülmesine kullanabilirsiniz.

Curves: Level mantığı ile aynıdır ancak bu kez renk ayarlarını
eğrilerle yapıyoruz.Eğrinin üzerine gelip sol fare tuşu ile basılı tutup
getirmek istediğimiz yere bırakıyoruz.Tavsiyem bu aracı tek rengin
tonlarından oluşan dökümanlarda veya bölgelerde kullanmanız.Örneğin
siyah beyaz bir butona metalik bir görüntü vermek için bu aracı
kullanmak en doğrusudur.

Color Balance: Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçişteki renk
değişimlerini; açık, orta ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme
yapmakta kullanılır.

Brightness/Contrast: Dökümanınızın aydınlık ve zıtlık renk
ayarları üzerinde değişiklik yapmanızı sağlar.Tıpkı televizyonlarıımızda
olduğu gibi...

Hue/Saturation: Dökümanımızın renk,parlaklık ve aydınlık
ayarlarını değiştirmemizi sağlar.Eğer “Colorize” aktif durumda ise
aracın kullanımı değişir.Tüm renkleri belirlediğiniz rengin tonlarına
çevirir.”Hue” renk değerini, “saturation” parlaklığı, “lightness” ise
aydınlığı temsil eder

Desature:Grafiğimizi siyah-beyaz hale getirir.

Replace Color:Replace’nin kelime anlamı bir şeyi yenisiyle
değiştirmektir.Dökümanımızdaki belirli bir rengi seçip onu diğer bir
renk ile değiştirmemizi sağlar

Selective Color:Kırmızı, yeşil, sarı, mavi mor, beyaz, gri gibi
belirli renkleri seçerek dökümandaki miktarlarını ayarladığımız bir
araçtır.Çok kullanışlı bir araç olmadığı ve kullanımı pek rahat olmadığı
için üzerinde durmuyorum, şimdilik sadece ne olduğunu bilmeniz yeterli.

Channel Mixer:Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardımcı bir araç
daha...Grafiğimizdeki kırmızı,mavi ve yeşillerin miktarlarındaki
oynamalaıı yapmamızı sağlar

Invert:Grafiğimizin negatiflerini alır.
Equalize:Grafiğimizdeki aydınlık bölgeleri daha aydınlık kılarak
parlaklığı arttırır.

Threshold:Bitmap grafiğinizin aydınlık ve karanlık noktalarını
açığa çıkartır veya geri plana iter.”Threshold Level” ne kadar
arttırılır ise canlı noktalar o denli açığa çıkar, ne kadar azaltılırsa
kör noktalar o denli açığa çıkar .Sonuç grafik
siyah-beyaz oluyor.

Posterize:Grafiğimizdeki renk sayı seviyesini belirlememizi
sağlar.Örneğin 2 renk seviyeli, 3 renk seviyeli, 7 renk seviyeli
gibi...Açılan kutucuğa kaç yazarsanız renk sayı seviyesini o sayıya
indirir.Unutulmaması gereken sadece renk sayısını indirdiğidir, dökümanı
“Indexed Color”a çevirmez.(8 bite indirmez veya yükseltmez)

Variations:Grafiğinizin üzerindeki görsel olarak sarı, kırmızı,
yeşil gibi renklerin miktarını arttırabiliyorsunuz.Bunun yanında
aydınlık , karanlık ayarlarını da görsel bir şekilde
yapabiliyorsunuz.Ayar çubuğu ”Fine”a yaklaştıkça ince ayar;”Coarse”e
yaklaştıkça kaba ayar moduna geçilmiş olur.

NOT:Web grafikleri genellikle az yer kaplamalıdırlar ve bu
nedenle “Image” menüzünden “Adjust” seçeneğindeki “Indexed Color”a
dönüştürülmelidirler.Bu seçenek grafiğimizi 256 renge dönüştürür ve
dosya boyutunu azaltır.Fakat bu seferde grfaiklerinize uygulanacak
efektler ve araçlar çok azdır

PHOTOSHOP ve ACTIVONLAR
ÜZERİNE


Actionlar bir çeşit photoshop makro
dosyalarıdır.Bir dizi işlemi ardı ardına tek tuşa tıklamakla
yaptırmanızı sağlar.Örneğin birçok dokümanı siyah-beyaz hale getirip
boyutunu 100x100 sabit değerine getirmek istiyorsunuz...Bu adımları
sırasıyla takip edersiniz ve her dökümana tek tıklama ile
uygulatabilirsiniz.

Genel olarak actionların yanlış anlaşıldığı görüşündeyim.Actionlar
bildiğiniz komutları ardı ardına dizerek size işlemlerinizde kolaylık
sağlayacak dosyalardır.Asla bir bilmediğiniz bir efektin action
dosyasını download edip uygulayarak grafikler üretmek değildir.Örneğin
sürekli e-posta yoluyla sorduğunuz “TV LINES”ın action dosyasını bulmak
değildir bir photoshop
kullanıcısının işi.

O tekniği öğrenip hız kazanmak ve enerjiden tasarruf etmek için kendi
oluşturmasıdır.Bu amaç dışı kullanımlar nedeniyle size öğretici bir
özellik taşımadığını aksine kullanıcıyı tembelliğe ***ürdüğünü
düşünüyorum.

Sizin yapacağınız actionlardan kaçmak değildir tabi ki,elinize geçen
action dosyalarını incelemek ve hangi işlemleri hangi sıra ile neden
yaptığını anlamaktır.Bu şekilde onları çok yararlı bir amaç için
kullanmış oluruz.

LAYER EFEKT(katman efektleri) ve ÖZELLİKLERİ

Katmanları önceki konularımızda hatırladığınız üzere asetet olarak
düşünebileceğimizi söylemiştik.Ancak bu şeffaf kağıtların çeşitli
özellikleri olabiliyor.Tam geçirgen, yarı geçirgen ve bunlar gibi...Photoshop’ta bu özellikler çok
çeşitlidir.Bunlar sırasıyla;”Normal , Dissolve , Multiply, Screen,
Overlay, Soft Light, Hard Light, Color dodge, Color Burn, Darken,
Lighten, Difference, Exclusive, Hue,
Saturation,Color,Luminosity”dir.Şimdi sırayla bu bize çok yabancı
terimleri öğrenelim.

Normal:Sıradan asetat katmanıdır.Şeffaflığı “Opacity” adlı
bölümden değiştirilebilir.%o değeri tam geçirgen (şeffaf)dır.%100 değeri
de geçirgen olmayan katman özelliğini verir.Ara değerlerde gezinerek o
anki çalışmanıza en uygun geçirgenlik seviyesini belirkeyebilirsiniz.

Dissolve:Türkçe karşılığı “dağılma”,”erime” dir.Uyguladığınız
katmandaki feather görünümündeki bölümleri kendi özel dağılma
algoritmasına göre düzenler,Bu efekt daha çok pürüzlü,dağınık,kirli
çizgi veya yüzeylerin yapımında kullanılır.Daha iyi anlayabilmek için Photoshop’unuzda bir örnek yapın.

Multiply:İki kaymanı birbirine kombine eder.Sanki iki şeffaf
kağıdı ardı ardına koyup onların içerisinden bakıyormuşuz gibi...Ancak
sonuçta elde edilen görüntü siyah renklerin hakim olduğu koyu bir
görüntüdür.Eğer bu etkinin kullanıldığı katmanda siyah renk varsa aynen
değişime uğramadan siyah olarak sonuca yansır.Beyaz renk varsa beyaz
reng,n üzerine geldiği renık değişmeden aynen bırakılır.Matematiksel
algoritması etkileşen iki rengin R,G,B değerleri çarpılır ve sonuç 255’e
bölünür.Böylece oluşan rakamlar sırasıyla sonuç renginin R,G,B’sini
oluşturur.

Screen:İki image’in birbirine kombine edilmesiyle bu defa açık
renklerin hakim olduğu bir görüntü elde edilir. Daha teknik açıklayacak
olursak iki fotoğraf negatifi üst üste konulup fotoğrafın foto kağıdına
basılması ile oluşan görüntü elde edilir.Beyaz renk etkiyen renk de olsa
etki edilen de olsa sonuç beyazdır.Siyah ise birlikte kombineye girdiği
rengi değiştirmez.Bu araç kısaca katmanların zıt renklerine(invert)
multiple işlemini uygular.Bu nedenle Multpily’nin düşmanıdır diyebilirizPS Kullanım Klavuzu Smile

Overlay:Bu efekt tamamiyle “Multiply” ile “Screen” efektlerinin
orta noktasını bulmak için üretilmiştir.

Soft Light:Bu efekt hafif şiddettek, bir spot ışığın verdiği
etkiyi vermek için üretilmiştir.Kimi renk değerlerini “Multiply” eder.
Kimilerini ise “Screen”...Etki eden renk koyu ise “Multiply” ;açık ise
"Screen” uygular.Sonuçta oluşan image’ın kontrastının (zıtlık) yüksek
olacağını söyleyebiliriz.Çünkü açık renkler daha açılır,koyu renkler ise
daha koyulaşır.

Hard Light: ”Soft Light”ın daha şiddetli olan bir çeşididir.Bu
defa etkiyen renk siyah ise sonuç kesin olarak siyah; beyaz ise sonuç
kesin beyazdır.

Color Dodge:Photoshop’un en
etkileyici efektlerinden biridir ve benim kişisel favorim olduğunu
söyleyebilirim. Bu etki ile uygulanan renk,uygulayıcının renk
değerlerine bağlı kalarak parlaklaştırılır.

Color Burn: ”Color Dodge”ın tamamen karşıtıdır.Yanma, kor ateşi
gibi amaçlar için kullanılabilir.

Darken:Etkileşen renklerden koyu olankarı baskın kılar.

Lighten: ”Darken”ın tam karşıtıdır.

Difference: Etkileşen renklerden daha açık tonda olanı bulur ve
diğer renkten bu rengin R,G ve B değerlerini çıkartır

Exclusion: ”Difference” ile çalışma mantığı aynıdır ancak daha
yumuşak sonuçlar verir.Siyah rengin etkileşiminden siyah renk
doğar.Beyaz rengin etkileşiminden uygulanan rengin karlıt rengi
oluşur.Ara tonlarda da yine uygulanan rengin karşıt rengi sonuç olarak
elde dilir.
Hue:Etki eden renk ile atki edilenin “Hue” değeri kombine
edilir.”Saturation” ve “Luminosity” değerleri değişmez.

Saturation: ”Saturation” rengin şiddetidir diyebiliriz.Etki eden
ile edilenin kombinasyonu sonucunda üretilen renk elde edilir.”Hue” ve
“Luminosity” değerleri değişmez.

Color:Rengin farklı bir şeffaf katmanının diğer katmanlara
etkimesidir.Daha anlaşılır bir anlatım yapmak gerekirse renkli güneş
gözlüklerini (turuncu,mavi,yeşil) taktığınızda etrafınızı sırf o rengin
tonlarında görmeniz sonucunu yaratır.

Luminosity: ”Luminosity” rengin parlaklığıdır.Etki eden renk ile
etkiyen rengin “Luminosity” değerleri kombine edilir.”Hue” ve
“Saturation” değerleri değişmez.”Color” efektine benzerlik gösterdiğini
söyleyebiliriz.

Yukarıda anlatılan katman özellikleri tanımları gereği size karmaşık,
akılda kalmaz görünmüş olabilir.Bu anlatımları kesinlikle aklınızda
tutmak gibi bir gereksinim duymayacaksınız.Kafanızdan geçirdiğiniz bir
görüntüyü elde etmek için her katman modunu tek tek deneyin, belki de
oluşturmak istediğiniz görüntülerden daha iyilerini tesadüfen
üretebilirsiniz
.

Öneriler

Daha doğal görüntüler elde etmek için “Color Burn” ve “Color Dodge” gibi
ekstrem efektleri %100 opacity ile kullanmamaya çalışın.Uygun değerler
%10 ile % 80 arasındadır.Tabi bazı durumlar hariç...

“Color Dodge” efekti ile açık renkler özellikle beyaz kullanmak hoş
sonuçlar doğuracaktır.Çok koyu renkli zeminlere uygulamaktan kaçının
çünkü çok koyu zeminler bu efektin etkisini öldürür.

“Color Burn” efekti ile koyu renkler özellikle siyah kullanın.Çok açık
renkli zeminler bu efektin etkisini yok edeceğinden bu tür zeminlere pek
uygulanmamalıdır.

“Overlay” efektini kullanırken mutlaka beyaz rengin verdiği etkiyi
görmelisiniz “Opacity”nin %50 nin altında olması daha iyi sonuçlar
verecektir.


ÖĞRENMEDİĞİMİZ BİR ŞEY KALMASIN

Define Pattern:Bu komutu açıklamadan önce “Pattern”in ne
olduğundan bahsetmek gereğini düşünüyorum.Pattern’in kelime anlamı
“desendir”.Bir yüzeyi bir desen ile kaplamak isteyebilirsiniz.Bunu tabi
ki sizinde tahmin ettiğiniz gibi copy paste yöntemi ile yapamayız .10 cm
karelik bir yüzeyi 1 cm karelik bir desenle kaplamamız için tam 100
kere paste işlemi yapmamız gerekecektir.Bu yöntem de asla kabul
edemeyeceğimiz kadar uğraştırıcı ve zaman alıcıdır.Bu desenler Photoshop’ta ve bir çok gelişmiş programda
copy ile aldığınız bir sprite değil de pattern olarak adlandırılmış özel
bir objedir.Sprite’ler paste edilebilir ancak döşenemezler.
(non-tileable).Pattern’lar da döşenebilir ama paste paste
edilemezler.Döşeme işlemi için bu özel obje geliştirilmiştir.Belirli bir
bölge seçim aracı ile seçilir ve “edit” menüsünden “define
pattern”seçilir.Böylece seçilen alan desen olarak hafızaya alınır.Bu
işlemden sonra istediğiniz kadar copy işlemi yapın bir sonraki “define
pattern” işlemine kadar hafızadaki desen bilgisi değişmez.Peki desenleri
nasıl kullanacağız?

Fill:Belirli bir seçim alanını veya katmanı belirlenen bir renkte
veya önceden belirlenmiş bir desen ile boyamayı sağlar.

Contents: Doldurma işlemini yaparken neyin kullanıldığını bu
bölümde belirleyebiliyoruz.Örneğin;”foreground color” paletinizdeki
çizim rengi;”backround color” paletinizdeki çizim
rengi;”pattern”,”define pattern” ile hafızaya aldığınız
desen;”history”,”undo” yapılmayı bekleyen geçmişteki düzeltmeler;”black”
siyah renk;”%50 Gray” siyah ile beyazın tam ortasında bulunan
gri;”white” ise beyaz renktir.

Blending

Opacity:Etki yüzdesi...%100 en etkili;%0 en etkisizdir.Buna
resmin saydamlık oranı da denebilir.Opacity değeri azaldıkça resim
arkasını daha çok gösterecektir.

Mode:Bu konumuzda öğrendiğimiz katman efektlerini bu bölümde
boyama işlememiz esnasında kullanma şansımız var.

Preserve Transparency:Bu seçenek seçili olduğu sürece yaptığınız
işlemler katmandaki şeffaf olmayanbölgelere etki edecek, şeffaf olan
bölgelere dokunmayacaktır.Bu seçenek Photoshop
genelinde birçok yerde karşımıza çıkabilir,herzaman aynı işlevdedir.

FILTERS (FİLTRELER)

Bu bölümde sadece render edilmiş objelere veya şeffaflık değeri %0 dan
yüksek olan yüzeylere uygulanan efekt türlerimizi tanıyacağız.Listemizin
çok uzun olması nedeniyle ve Photoshop’un
5’ten önceki versiyonlarını kullanan arkadaşlarımızın olduğunu
dğşğnerek 4.0 , 5.0 veya 5.5’de ortak olan filtreleri açıklayacağız.Bu
küçük çaplı rehberi saklayarak takıldığınızda başvurabileceğiniz bir
kaynak olarak kullanabilirsiniz.Anlatılanları ezberlemenize gerek
yoktur,takıldığınızda bak.Vakit kaybetmeden başlayalım.

ARTISTIC

Colored Pencil: ”Colored Pencil” aracı bir imajı veya bir seçim
alanına “stylize” işlemini uygular ve renkli köşeler elde eder.Bu
köşeleri kaynak imaj ile birleştirir.Aslında filtrenin tam olarak
yaptığı bir renk haritesi çıkarmak ve bu haritada baskın olan renkleri
alarak “Cross Hatch” etkisini de birleştirerek ilgi çekici ancak çok
özel olmayan fırça darbeleri oluşturmaktır.Genellikle father ile
birlikte kullanıldığında yağlı boya çalışma etkisi verdiğini
söyleyebiliriz.

Cutout:İstediğiniz renk sayısına indirmek üzere imajdaki köşeleri
basitleştirip sayısını ve detayını azaltmayı sağlar.Sonuç olarak
yarattığı köşeler ve çizgiler anti-alias özelliği taşıması nedeniyle
hatlar yumuşaktır.Bu filtreyi en uygun şekilde kullanabilmeniz için
kontrastı yüksek grafikler kullanmanızı öneririm.

Dry Brush: Klasik kuru boya etkisini vermek için
yaratılmıştır.Renkler arasındaki geçişleri en aza indirir, kenarları
rastgele bükülmeler ve anti-alias’li olarak oluşturur.

Film Grain:Bu filtre negatifler üzerindeki tozların fotoğrafa
yansıttığı etkiyi vermek için oluşturulmuştur.Bir tür kirlenme etkisi
veriri ancak diğerlerinden farkı beyaz kirler fotoğrafı aydınlatır
siyahlar koyulaştırır.Genellikle yazılar üzerinde iyi etkiler
verebiliyor.

Frescozellik olarak “dry brush”a benzemektedir ancak bu araçta koyu
renkler daha çok koyulaştırılır ve kenarları daha
keskinleştirilir.Sonuçta kontrastı yüksek bir görüntü elde edilir.

Neon Glow:En ilginç filtrelerden birisidir.Uyguladığınız
bölgelerin renklerine göre iki veya üç renk tonu içeren sonuçlar üretir.

Paint Daubs:İmajdaki köşeleri belirler ve bütün bu köşelere
matematiksel bir algoritma uygulayarak sertleştirir.

Palette Knife:Paletteki renk sayısını diğerlerinden farklı bir
yöntemle azaltır ve az renkli keskin hatları olan bir imaj oluşturur.

Plastic Wrap:İmajınızdaki kenarları tesbit eder ve bu kenarları
kabarıklaştırarak aydınlanma etkisi verir.Böylece imaja boyut
kazandırır.

Poster Edges:İmajı posterize denilen renk sayısı azaltma işlemine
tabi tutar ve kenarlara siyah detaylar ekler.

Rough Pastels:Bir doku dosyasını kullanarak imajın kenarlarını
geliştirir.

Smudge Stick:Birbirine karıştırılmış pastel veya tebeşirle
boyanmış bir bezin kağıt üzerindeki etkisi gibi bir sonuç yaratır.

Sponge:Çok hoş bir filtredir.Kamuflaj bayraklarından buzlu cam
atkilerine kadar birçok imaj geliştirme aracıdır.

Underpainting:İmajı kumaşa kaplama havası verme aracıdır.

Watercolor:Fresco filtresine benzemektedir.İmajdaki kenarlara
sulu boya etkisini verir.

Umarım Faydası olur...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://graphicmax.yetkin-forum.com
 
PS Kullanım Klavuzu
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Sms İle Karanlık Madde Alma Klavuzu

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
EglenceMax Paylaşım Forumu :: ۩۞۩๑..•*•..>Grafik,Tasarım Bölümü :: PhotoShop Bölümü-
Buraya geçin: